Własna strona internetowa czy social media

Wyobraź sobie, że prowadzenie działalności w internecie to trochę jak życie w mieszkaniu. Chciałbyś wynajmować mieszkanie na zawsze czy w końcu je kupić?

Dlaczego Twój biznes potrzebuje własnego „mieszkania” w sieci

Cześć! Jeśli czytasz ten tekst, prawdopodobnie zastanawiasz się, gdzie Twoja firma będzie lepiej prosperować w cyfrowym świecie – na własnej stronie internetowej czy w social mediach? Otóż, odpowiedź jest prosta: wyobraź sobie, że prowadzenie działalności w internecie to trochę jak życie w mieszkaniu. Chciałbyś wynajmować mieszkanie na zawsze czy w końcu je kupić?

Twoja strona internetowa – Twoje zasady

Mając własną stronę internetową, jesteś jak właściciel mieszkania. Możesz pomalować ściany na dowolny kolor, przemeblować jak chcesz i organizować przyjęcia kiedy masz na to ochotę. W kontekście internetu oznacza to, że masz pełną kontrolę nad wyglądem, treścią i funkcjonalnością strony. Nikt Ci nie narzuci, jak ma wyglądać Twoja witryna i jakie treści możesz publikować.

Social media – piękne, ale…

Z drugiej strony, korzystając z social mediów, działasz na wynajętej przestrzeni. Nawet jeśli zdobyłeś tysiące obserwujących na Facebooku, to platforma ta może w dowolnym momencie zmienić zasady gry. Akceptując regulamin takiego serwisu, zgadzasz się de facto na to, że możesz stracić dostęp do swojego konta, jeśli „zachowasz się źle” w oczach platformy. To trochę jak wynajmowanie mieszkania, gdzie właściciel może Cię wyrzucić, jeśli zbyt głośno słuchasz muzyki.

Połącz siły obu światów

Dlaczego więc nie połączyć siły własnej strony z zasięgiem social mediów? Wyobraź sobie, że piszesz świetny artykuł na firmowym blogu. Zamiast publikować go w całości na Facebooku, umieszczasz tam krótką zajawkę i link prowadzący do pełnej treści na Twojej stronie. Dzięki temu, osoby zainteresowane klikają i trafiają na Twoją stronę. To świetny sposób, by zwiększyć ruch na stronie i jednocześnie korzystać z potęgi mediów społecznościowych.

Podsumowując

Mając własną stronę, budujesz trwałą bazę dla swojego biznesu w sieci. To miejsce, nad którym masz pełną kontrolę i które zawsze będzie służyć Twoim interesom. Social media to potężne narzędzie do promocji, ale pamiętaj, żeby traktować je jako dodatek, a nie fundament Twojej obecności online. W końcu, lepiej jest być królem we własnym królestwie, niż lokatorem w cudzym zamku.